torstai 20. elokuuta 2015

Maanteiden kingi

Mulla on auto ja ajan sitä joka päivä. Monella muullakin on auto, jota ne ajaa joka päivä.
Mä oon omasta mielestäni ihan hyvä kuski ja moni muukin on omasta mielestään hyvä kuski. Autotiet on vähän kun taistelutanner

ja..

Mä en vaan voi ymmärtää mistä jotkut ihmiset saa ajokortin. Ensinnäkin mua ei ärsytä yhtään autokouluautot, sillä on ihan inhimillistä olla kassalla kun näkee ekan kerran ratin ja polkimiakin on kolme, eikä mua ärsytä ihmiset, jotka ennakoi valoihin niin että mä joudun jarruttelemaan perässä.

Mutta..

Ajattelin laittaa teille muutaman esimerkin, siitä mikä saa mut muuttumaan raivopäiseksi häräksi liikenteessä.

1. Ihmiset, jotka ei osaa käyttää vilkkua.
Ja siis sitä ei tarvitse käyttää kun sä menet kaistaa loivaan oikeaan, josta ei pääse muualle. Mutta sitä pitää käyttää jos sä vaihdat kaistaa. Ja kun sä käytät sitä, niin vaihda herranjumala äläkä mieti 30 vuotta, että uskallatko mennä. Jos et uskalla niin aja sitä samaa kaistaa sitten hamaan tappiin saakka.

2. Ihmiset, jotka ei anna tilaa.
Kun joku vilkuttaa, niin on ihan herrasmiesmäistä päästää se siihen sun eteen. Sä menetät ehkä 2 sekuntia sun elämästä. Viimeks eilen törmäsin tähän, kun muistin liian myöhään, että Aninkaisten mäessä on suljettu kaista. Ajattelin, että ehdin hyvin vaihtaa kaistaa mopoauton eteen. Painoin vähän kaasua ja niin painoi mopoautokin. Ääliö.

3. Ihmiset, jotka ei osaa vilkuttaa kun ne päästää tien yli.
No kiitos vaan. Hyvää päivää sullekkin vaan.

4. Ihmiset, jotka ajaa kiihdytyskaistaa 50 km/h.
Tarviiks tähän edes selitystä. Mun auto ei ainakaan kiihdy niin nopeesti, että voisin pysähtyä siihen kaistan reunaan venaamaan, millon ei tuu enää autoja.

5. Ihmiset, jotka ei osaa päättää millä kaistalla ajaa.
Sellanen sikssaks- ajo. Se ei oo Petri jees. Sulle nauretaan Petri. Ja siinäkään sä et voita aikaa.

6. Ihmiset, jotka kiihdyttää punasiin valoihin.
Näille mä oikeestaan vaan nauran sisäisesti. Lähdetään näistä valoista Petri. Ai sä ajat satasta Petri. Nähään punasissa valoissa Petri. Ja sitten Petriä nolottaa.

7. Ihmiset, jotka ajaa perseessä kiinni.
Tä on vähän kun kirsikka kakun päällä. Joillekkin ihmisille ei oo opetettu turvaväliä. Tulkoon sitten päin kun painan jarrut pohjaan.

8. Pyöräilijät, jotka ei osaa liikennesääntöjä.
Satutteko tietämään, että teillä on samat säännöt kun autoilla. Väistövelvollisuus ja muuta mukavaa?

Aloin tätä kirjottaessani miettiä pitäskö mun myydä mun auto.

Näihin tunnelmiin, Heidi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos <3