lauantai 28. helmikuuta 2015

Paranemisprosessi

Leikkauksesta on nyt 10 päivää ja ajattelin jakaa vähän tunnelmia paranemisprosessista. Kuten jo aiemmassa postauksessa mainitsin niin ekat päivät meni aika lailla sängyn pohjalla ja olo oli kamala. Se tosin johtui suurimmaksi osaksi siitä pahasta olosta ei särystä. Mä olin muutenkin ne ekat päivät aika masis ja itkeskelin kotona kun en päässy mihinkään. Mulla hajoo pää heti jos mun on pakko olla vaan kotona. Pitäiskö jo parikymppisenä osata rauhottua?

Kun se paha olo vihdoin helpotti alkoi mielikin jo kirkastua ja paraneminen oli alussa aika nopeeta. Joka päivä särki vähemmän enkä syönyt enää neljän päivän päästä kuin 1 särkyläkkeen päivässä. Että sinäänsä nopea paraneminen jos vertaa leikkauksen suuruuteen. Mun haavakohdat ei oo vuotanut yhtään (vielä ainakaan kopkop) mutta teippejä ollaan pyritty silti vaihtamaan nyt ainakin viikon välein.

Viime keskiviikkona mulla oli tikkien poisto noihin nännien tikkeihin ja menin sinne ihan innoissani, koska kuvittelin että mulla on paraneminen mennyt tosi hyvin. Mun sairaanhoitaja oli muuten maailman paras, pakko hehkuttaa. Mutta joo, ei ne ollut sit oikeen kiinnittynyt ja lykättiin sitä poistoa perjantaille. Sairaanhoitaja käytti sanoja "sä oot varmasti pettynyt", mutta enemmänkin  mua alkaa jännittää kaikki infektiot ja komplikaatiot jos joku ei mee tasan niinkun pitäis. Vaiks siis todellakaan suuresta asiasta tässäkään ei ole kyse. No perjantaina lompsin takaisin sinne ja tikit oli pakko poistaa vaikka joistain kohdista se on vieläkin hieman auki, onneksi pinnallisesti. Tissi täyteen teippiä ja odottamaan taas tiistain kontrollikäyntiä. Jokainen toipuminen on yksilöllistä mutta toivotaan että muut haavakohdat suostuis menemään umpeen normaalisti.

Kestän kyllä selällään nukkumisenkin, vaikka se on kyllä pain in the ass oikeesti. Mun kärsivällisyys on suurella koetuksella kun haluaisin jo nähdä lopputuloksen, päästä urheilemaan ja ostoksille.

Mutta nyt maltti on valttia.

psss: jos teillä on jotain kysyttävää niin vastaan mielelläni <3

Näihin tunnelmiin, Heidi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos <3