tiistai 30. kesäkuuta 2015

Pieni hinta, parempi mieli

Mua alkaa aina naurattaa sana kirpputori, se kuullostaa niin juntilta kun miettii hetken pidempään. Kirppu tori, oikeesti haha. Mut mä rakastan kirppareita! Harmi että nykypäivänä ihmiset hinnoittelee tavaroitaan usein hiukan yläkanttiin, mun mielestä idea on nimenomaan se, että löytöjä voi tehdä pienellä rahalla. Kyllä mä ymmärrän, että ihminen haluaisi hyvän hinnan jostain ihan käyttämättömästä asiasta, mutta sillon kun hintapyyntö on lähemmäs 200 euroa, ei sen paikka mun mielestä oo kirpparilla. Just saying..

Mutta edelleen mä rakastan kirppareita! On ihan mahtava fiilis kun löytää kaiken sen roinan keskeltä jotain huikeeta, ja halvalla. Ja kaiken lisäksi hyvällä tuurilla joka ikisellä vastaantulevalla ei oo päällä samaa vaatetta. Se on vähän kun aarteenetsintää tai metsästystä. Sä näet kun joku hipelöi jotain hullun hienoa mekkoa, ja sun on vaan pakko saada se. Sitten sä vaanit vähän matkan päässä kunnes se autuaan avuton ihminen päästää irti ja padam; hyökkäys ja se on sun. Ihan mahtavaa.

Käytiin pari päivää sitten taas vähän kirppistelemässä, mielessä lähinnä kesävaatteet ja jotkut ruissireleet. Ja tarttu kyllä taas mukaan ihan mahtavia juttuja, mä tuun aina hyvälle tuulelle kun teen jonkun hyvän löydön. Kuvasin teille noi mun ostokset ja liitin vielä hinnat antamaan vähän perspektiiviä siitä miksi kannattaa hyödyntää tämmöstä kierrätystä! Kaikki vaatteet on priimakunnossa (toki jokaisen ostajan kannattaa itse tsekata millasta kamaa kotiinsa kantaa) ja tekee myös hyvää tällaselle opiskelijan kukkarolle.

Ensimmäisenä alkuperäsin hemasta oleva ihana sifonkinen kukkapaita! Toi printti vaan vei mut mennessään, ihanan kesäinen. Hintaa tolla oli 3 euroa. (tosin äiti just kyseli et kenen verhot oon nyt pöllinyt, mutta makunsa kullakin. haha)

























Tää oli ihan huippulöytö! Oon ettinyt hyviä urheilurintsikoita ikuisuuden. Hinnat on vaan aina saanu
mut jotenkin säikähtämään, vaikka tottakai laadukkaista liiveistä joutuukin maksamaan. Näillä ihanuuksilla oli kuitenkin hintaa vain 2 euroa.

























Toinen asia mitä oon ettinyt, on jakku joka istuu! En oo aiemmin ees huomioinut pitkiä jakkuja, mutta tän nähtyäni tajusin kuinka hienoja ne on. Tääkin on alunperin hemasta ja ihan moitteettomassa kunnossa. 4 euroa ja minä onnellinen omistaja.






























Uskokaa pois, mun on maailman vaikeinta löytää uimapukua. Nimenomaan tällasta missä ylä- ja alaosa on kiinni toisissaan. Siinä missä yläosan tarvii olla suuri, niin alaosan ei tarvitse ja vielä lyhyyteni takia noi keskiosat yleensä roikkuu päällä. Mutta kappas vaan! Tää uikkari oli aivan oikeen kokonen. Tä on siis cubuksesta alunperin ja koossa 40. Huippuostos, ja 4 euroa.

Kuten jo sanoin, lähdin kirpparille vähän siinä mielessä, että löydän jotain päällepantavaa ruissiin. Mun mielestä festarivaatteissa saa olla jotain mitä ei välttämättä normaali arkena päälleen. Törmäsin tähän asuun vahingossa, huomatessani ton mahtavan printin. Kirkas vaaleensininen ja meriaiheiset kuvat. Mikäs sen parempaa! Läppä juttu mutta tulipahan ostettua, ja on tää mun mielestä aika magee kokonaisuus festareita silmällä pitäen. Hinta vaivaiset 3 euroa.



Mukaan tarttu myös tällanen ihana kesäpaita, hintaan 3 euroa.


Ja viimeisenä muttei todellakaan vähäisimpänä, löysin ihanan maksipituisen juhlamekon! Se melkein jo jäi ostamatta, sillä oli satavarma ettei se mahdu mulle. Olipa kuitenkin aivan täydellisen kokoinen ja istui niin hyvin että maksoin hyvällä mielellä tästä 9 euroa. Miettikää minkä saaliin keräsin alle kolmellakympillä. waaadapp! Kirpparit kunniaan!

Näihin tunnelmiin, Heidi.











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos <3