tiistai 23. joulukuuta 2014

Sinut on valittu

Kuten jo aiemmin mainitsin niin hain nyt syksyn haussa kätilöksi, sen lisäksi hain myös Turkuun sekä Saloon terveydenhoitajaksi. Sain kutsun kätilön pääsykokeisiin, ja luulinkin sillä kokeella hakevani vain sinne. Mutta iloiseksi yllätykseksi samalla kokeella hainkin kaikkiin mun hakuvaihtoehtoihin. Koe meni suhteellisen hyvin, siihen nähden että ehdin lukea siihen vain kaksi viikkoa. Ekaa kertaa mulla oli sellanen olo että voisin päästä sisään. Tuli tulosten julkistamispäivä ja olin aluksi varasijalla 34 kätilöksi, 30 terveydenhoitajaksi Turkuun ja 11 terveydenhoitajaksi Saloon. Siinä kohtaa tuli itku ja epätoivo.

Olin jo unohtanut koko varasijojen täyttämisen ja haaveilun koulupaikasta, kun yhtenä yönä menin tarkistamaan sähköpostia. Mulle oli tullut viesti Salon opintotoimistolta, ja ajattelin sen vain olevan ilmoitus "Kiitos että hait mutta ei kiitos" sitä perus pullaa mitä tässä on luettu jo aika monet kerrat. Kuitenkin luettuani sähköpostin uudelleen kahteen kertaan tajusin että mut oli valittu. Ihan uskomaton fiilis, oikeesti ette voi ees kuvitella miltä mä näytin. Täällä mä pompin kello 3:00 yöllä miettien mitä hittoa. Ensin tuli shokki, sitten innostus ja sitten stressi. En nukkunut sinä yönä yhtään, mun mielessä pyöri kaikki haalareista koulumatkoihin ja kavereiden saannista tulevaan palkkatasoon. 

Ja tässä sitä nyt ollaan, vieläkin vähän pyörällä päästä. Tuli vaan niin puskista koko juttu. Tänään postitin mun todistuksista kopiot hakijapalveluihin ja vieläkin pelottaa että oon laskenut väärin jotkut keskiarvot eikä mua otetakkaan sisään. Miten niin stressaan liikaa. Ja muuten, loppujen lopuksi olin varasijalla neljä (4) kätilöksi, joten oon aika ylpeä itsestäni. 

Terveisin

Tuleva terveydenhoitaja, Heidi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos <3